ACARS / VDL mode 2: Porovnání verzí
Z Poznámkový blok
(→VDL mode 2) |
(→Kmitočty VDLM2) |
||
| Řádka 7: | Řádka 7: | ||
Jde o novější zpracování signálu, proti technologii ACARS. Stále ale využívá podobného radiového kmitočtu. | Jde o novější zpracování signálu, proti technologii ACARS. Stále ale využívá podobného radiového kmitočtu. | ||
| − | == Kmitočty VDLM2== | + | === Kmitočty VDLM2 === |
{| class="wikitable sortable" | {| class="wikitable sortable" | ||
Verze z 27. 9. 2020, 13:03
Úvod
V leteckém provozu se mimo jiné též používají různé služby pro přenos informací mezi letadlem a pozemním řízením. Některé služby mají stále stejný význam, jen v rámci vývoje se využívá růzbých technologií.
ACARS
Jedná se starší způsob přenosu textových, tak technických zpráv. V současné době je ale nahrazována VDL mode 2 (VDLM2).
VDL mode 2
Jde o novější zpracování signálu, proti technologii ACARS. Stále ale využívá podobného radiového kmitočtu.
Kmitočty VDLM2
| Frequency | Lokace | Aktivita |
|---|---|---|
| 136.650 | USA | High |
| 136.700 | USA | netestovano |
| 136.725 | Evropa | Low |
| 136.775 | Evropa | Medium |
| 136.800 | High | |
| 136.825 | Evropa | Low |
| 136.875 | Evropa | Medium |
| 136.925 | Extra Low | |
| 136.975 | Svet | Extra High |
JARO
Tato tecnologie využívá satelitní spojení. Je dále dělena a využívá mnohem vyšší kmitočet oproti předchozím službám.
Odkazy
- Zpět na projekty