ACARS / VDL mode 2: Porovnání verzí

Z Poznámkový blok
Přejít na: navigace, hledání
(ACARS)
(Kmitočty ACARS)
Řádka 10: Řádka 10:
 
! Frequency !! Lokace !! Aktivita
 
! Frequency !! Lokace !! Aktivita
 
|-
 
|-
| 136.650 || USA   || High
+
| 129.125 || Additional channel for USA & Canada  || Extra Low
 
|-
 
|-
| 136.700 || USA   || netestovano
+
| 130.025 || Secondary channel for USA and Canada || High
 
|-
 
|-
| 136.725 || Evropa || Low
+
| 130.425 || Additional channel for USA    || Low
 
|-
 
|-
| 136.775 || Evropa || Medium
+
| 130.450 || Additional channel for USA    || High
 
|-
 
|-
| 136.800 ||       || High
+
| 130.825 || European secondary            || Low
 
|-
 
|-
| 136.825 || Evropa || Low
+
| 130.850 || European secondary            || netestovano
 
|-
 
|-
| 136.875 || Evropa || Medium
+
| 131.125 || Additional channel for USA    || Medium
 
|-
 
|-
| 136.925 ||       || Extra Low
+
| 131.450 || Additional channel for USA    || Low
 
|-
 
|-
| 136.975 || Svet  || Extra High
+
| 131.475 || Air Canada company channel    || Medium
 +
|-
 +
| 131.525 || European secondary            || Low
 +
|-
 +
| 131.550 || Primary Channel worldwide    || High
 +
|-
 +
| 131.725 || Primary channel in Europe    || High
 +
|-
 +
| 131.825 || European primary              || Medium
 +
|-
 +
| 131.850 || European secondary            || Low
 +
|-
 +
| 136.700 || Additional channel for USA    || netestovano
 +
|-
 +
| 136.750 || Additional channel for USA    || netestovano
 +
|-
 +
| 136.750 || New European frequency        || netestovano
 +
|-
 +
| 136.800 || Additional channel for USA    || netestovano
 +
|-
 +
| 136.850 || SITA North American Frequency || netestovano
 +
|-
 +
| 131.850 || New European frequency        || netestovano
 +
|-
 +
| 136.900 || European secondary            || netestovano
 +
|-
 +
| 136.925 || European secondary            || netestovano
 
|}
 
|}
 
  
 
=== Odkazy ACARS ===
 
=== Odkazy ACARS ===

Verze z 27. 9. 2020, 15:36

Úvod

V leteckém provozu se mimo jiné též používají různé služby pro přenos informací mezi letadlem a pozemním řízením. Některé služby mají stále stejný význam, jen v rámci vývoje se využívá růzbých technologií.

ACARS

Jedná se starší způsob přenosu textových, tak technických zpráv. V současné době je ale nahrazována VDL mode 2 (VDLM2).

Kmitočty ACARS

Frequency Lokace Aktivita
129.125 Additional channel for USA & Canada Extra Low
130.025 Secondary channel for USA and Canada High
130.425 Additional channel for USA Low
130.450 Additional channel for USA High
130.825 European secondary Low
130.850 European secondary netestovano
131.125 Additional channel for USA Medium
131.450 Additional channel for USA Low
131.475 Air Canada company channel Medium
131.525 European secondary Low
131.550 Primary Channel worldwide High
131.725 Primary channel in Europe High
131.825 European primary Medium
131.850 European secondary Low
136.700 Additional channel for USA netestovano
136.750 Additional channel for USA netestovano
136.750 New European frequency netestovano
136.800 Additional channel for USA netestovano
136.850 SITA North American Frequency netestovano
131.850 New European frequency netestovano
136.900 European secondary netestovano
136.925 European secondary netestovano

Odkazy ACARS

Pro příjem této služby existuje více projektů. některé zde uvádím:

  • Kompletní přijímač z dekodérem a WEB rozhraním AcarsDeco2.
  • Přijmač ACARS z decoderem pro zasílání informací k dalšímu zpracování ACARSdec

VDL mode 2

Jde o novější zpracování signálu, proti technologii ACARS. Stále ale využívá podobného radiového kmitočtu.

Kmitočty VDLm2

Frequency Lokace Aktivita
136.650 USA High
136.700 USA netestovano
136.725 Evropa Low
136.775 Evropa Medium
136.800 High
136.825 Evropa Low
136.875 Evropa Medium
136.925 Extra Low
136.975 Svet Extra High

Odkazy VDLm2

Aktuálně jsem našel dva projekty pro příjem těchto zpráv:

JARO

Tato tecnologie využívá satelitní spojení. Je dále dělena a využívá mnohem vyšší kmitočet oproti předchozím službám.

Odkazy