ACARS / VDL mode 2: Porovnání verzí
Z Poznámkový blok
(→Kmitočty VDLM2) |
(→ACARS) |
||
Řádka 3: | Řádka 3: | ||
== ACARS == | == ACARS == | ||
Jedná se starší způsob přenosu textových, tak technických zpráv. V současné době je ale nahrazována VDL mode 2 (VDLM2). | Jedná se starší způsob přenosu textových, tak technických zpráv. V současné době je ale nahrazována VDL mode 2 (VDLM2). | ||
+ | |||
+ | === Odkazy ACARS === | ||
+ | Pro příjem této služby existuje více projektů. některé zde uvádím: | ||
== VDL mode 2 == | == VDL mode 2 == |
Verze z 27. 9. 2020, 13:08
Obsah
Úvod
V leteckém provozu se mimo jiné též používají různé služby pro přenos informací mezi letadlem a pozemním řízením. Některé služby mají stále stejný význam, jen v rámci vývoje se využívá růzbých technologií.
ACARS
Jedná se starší způsob přenosu textových, tak technických zpráv. V současné době je ale nahrazována VDL mode 2 (VDLM2).
Odkazy ACARS
Pro příjem této služby existuje více projektů. některé zde uvádím:
VDL mode 2
Jde o novější zpracování signálu, proti technologii ACARS. Stále ale využívá podobného radiového kmitočtu.
Kmitočty VDLM2
Frequency | Lokace | Aktivita |
---|---|---|
136.650 | USA | High |
136.700 | USA | netestovano |
136.725 | Evropa | Low |
136.775 | Evropa | Medium |
136.800 | High | |
136.825 | Evropa | Low |
136.875 | Evropa | Medium |
136.925 | Extra Low | |
136.975 | Svet | Extra High |
Odkazy VDLM2
Aktuálně jsem našel dva projekty pro příjem těchto zpráv:
JARO
Tato tecnologie využívá satelitní spojení. Je dále dělena a využívá mnohem vyšší kmitočet oproti předchozím službám.
Odkazy
- Zpět na projekty